joi, 22 noiembrie 2012

Romania isi punea speranta in actori,acum ce-a mai ramas?



Imediat dupa moartea unui artist roman,toate publicatiile folosesc aceleasi randuri seci si tin sa mentioneze ca “Doctorul X a declarat special pentru ei”.Nu sunt un cinefil impatimit si cu siguranta n-am prins si nu m-au pasionat filmele din epoca de aur a Romaniei,dar nu ai cum sa treci cu vedere peste adevaratele valori care ne-au mai ramas in tara.Cum nu ai cum sa treci cu vedere nici peste faptul ca doi actori senzationali s-au stins in mai putin de doua saptamanai,Iurie Darie si Serban Ionescu.Romania a avut multe de oferit la un punct si inca mai are dar datorita neglizentei si lipsei de respect toate se vor duce la un moment dat,poate si Carpatii vor cadea intr-o zi,nu m-as mira.Am fost printre primii la toate candva,din Romania au plecat nume mari,atat in lumea artei,a sportului cat si a stiintei si nu inteleg ce microb a fost raspandit in aer si cum niciunul(ok,cu mici execptii) din “noua generatie” nu se mai lupta sa fie cel mai bun din tara ci cel mai “smecher” din cartier.Ne-ar lua o vesnicie sa enumeram numele mari ce au revolutionat ceva in domeniul lor de activitate,ne-ar lua o vesnicie sa spunem cat de mandrii suntem de ei,dar am ramas cu asta,ramanem cu mandria si cu amintirea unei Romanii care a dat nume ca Nadia Comaneci,Petrache Poenaru,Amza Pellea,George Enescu,Constantin Brancusi,Maia Morgenstern sau Grigorescu,ramanem in trecut si uitam sa schimbam viitorul,uitam sa ne intrebam  ce naiba vom face peste 10 ani,cum poate stralucii o tara fara valori.Cum poate stralucii o tara in care un “tanar din noua generatie” a refuzat sa mai deschida televizorul pentru ca se simte poluat de toata mizeria cu fundita de acolo.Doua dintre cele mai mari nume ale cinematografiei/teatrului romanesc s-au stins la 13 zile distanta si dupa mult timp ma simt trista,nu am vazut mai mult de doua filme in care au jucat cei doi-ale caror titluri nu le-am retinut,nu le-am vazut voit ci din intamplare,nu mi-au ramas in minte pentru ca nu se afla pe lista mea de “preferinte”,nu le stiu evolutia ca actori si nu le-am urmarit intreaga cariera.De obicei cand se stinge o persoana “importanta” tin sa caut cateva informatii despre ea,acum nu simt nevoia,au disecat ziarele deja ce mai era de disecat din viata lor,au lasat fara vlaga pana si memoria oamenilor care chiar ii plang.Nu simt nevoia sa spun ceva despre ei,realizarile lor vorbesc de la sine,Romania a mai ramas fara doua valori si daca in mod normal as face o postare simpla in care sa-mi exprim parerea de rau fata de pierderea suferita,acum vreau sa-mi exprim parerea de rau gandindu-ma la viitorul Romaniei,fara valori-doar cu pretentii.
Odihneasca-se in pace cei doi mari actori,Iurie Darie si Serban Ionescu,Romania e acum si mai usoara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu